lauantai 28. elokuuta 2010

kohtaamisia peilissä

Olen tunnustanut valtavan ison asian.
Itselleni itsestäni sekä muille elämästäni.

Yksi syy masennukseen löytyy syyllisyydentunteesta. (Joka sairauden myötä lisääntyi ja näinpä ympyrä oli valmis).
En uskaltanut kertoa totuutta itsestäni ja tunteistani. En uskaltanut perääntyä avioliitosta johon sitouduin paha ja jo valmiiksi katuva tunne vatsanpohjassa.
En uskaltanut tunnustaa rakkauttani sille kenelle se kuului, vaan tartuin kiinni lähimpään käteeni sopivaan käteen ja yritin siirtää sen kaiken tähän.

Pahinta tässä on se, että luulin tekeväni oikein.
Olin varma, että pystyisin onneen jos tarpeeksi haluaisin. Olin varma, että jos en puhu enkä tunnusta sydämeni ääntä, se katoaisi tai muuttuisi vaimoni omaksi.
Se ei koskaan muuttunut eikä se voisi koskaan muuttua.

Olin jo rakastunut. Minulla oli ne haaveet johonkin toiseen, mutta yritin väkisin sovittaa ne uusille kasvoille. Tätä olen katunut.

Niin paljon surua, epätoivoa, kipua. Kaikki vain siksi, että minä pelkäsin.

Nyt en osaa kohdata noita kasvoja, joille vääristin itsekkäässä valheellisessa tilassani ilmeeksi tuskaisia kurttuja. Tein paljon pahaa tarkoittaen jollain kierolla tapaa pelkkää hyvää.

Nyt se on sanottu. Totuus. Kaikesta.
Sillä tuskin on merkitystä, en ole varma kuinka vakavissaan minua edes on otettu.
Yleinen ajatus tuntuu olevan, että yritän nyt tällä pakoilla jotain muuta.
Niin moni tuntuu tietävän miltä minusta tuntuu tai mitä ajattelen.

Tässä on teille totuus vielä kerran:
Minä valehtelin vaimolleni omissa häissäni, oman perheeni edessä.
Minä en halunnut elää lopun elämääni hänen kanssaan. Sen olisin halunnut sanoa..

2 kommenttia:

  1. Mirka, on todella mahtavaa että pystyt sen kuitenkin sanomaan nyt.
    Toivottavasti opit nyt opiksi, älä enää koskaan tee muuta kun sun sydän sanoo, ole sille rehellinen jooko.
    Niin paljon pahaa mutta myös niin paljon hyvää, mie uskon vahvasti siihen että kaikella on tarkotus, et ehkä vielä nyt sitä näe, mutta joku päivä kun istut siellä jossain ja katost hieman menneisyyteen päin, näet sen kirkkaasti, kaikella on syynsä tapahtua, niin sinun elämässä, kuin minun ja kuin nyt päivinkin.
    Sie oot hyvä ihminen, meet vaan helposti sekasin kun tunteet sekottuu kunnolla peliin. tai ainakin oot menny, ehkä juuri siksi kun oot pelänny aina jotain etkä oo usklatanu olla rehellinen tai antautua sille tunteelle.
    Mutta mie uskon että sulla on kaunis mailman vielä edessä, paljon ihania ihmisiä ja paljon mahtavia asioita, kunhan vaan uskallat hypätä sinne sekaan aidoin avoimin syrämmin.
    Ja onhan sulla varmaan menneestäkin niitä kauniitakin muistoja, mulla ainakin on :)

    Halauksia täältä kaukaa <3 olet rakas.

    VastaaPoista
  2. Kyllä mää aion tästä eteenpäin uskaltaa :)
    Nyt on rohkeampi,avoimempi, rehellisempi, kevyempi olo ku koskaan. Teki hyvää sanoa ääneen päiville ja kaikille muillekin, että en oo elänyt totuudessa.

    Nyt oon valmis eteenpäin myös se rakkauden osalta, oon tämän puhdistautumisen kautta päässyt myös siitä vapaaksi :)
    Tiiän nyt 100% varmaksi, että tuolla jossain maalimassa on se mun sielun puolikas.
    Se rakkaus josta tuun onnelliseksi <3

    -M

    VastaaPoista